Wednesday, January 20, 2016
Winter Cycling
Winter cycling is no big problem when everything works out as it should. Problem is that seldom happens. The municipality promised to have the main walkways and bike lanes snow- and ice free within 24 hours of a snow fall. Which is great, when they have money to pay for it that is. Unfortunately no one could find that money until two days ago so that's when they got the walkway I use on a daily basis cleared. And this is the machine they use. It is called Virtus Mini and comes from Epoke. After brushing away the snow a mix of salt and water (Saltlake), is sprayed on the walkway.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Säkert en effektiv maskin och det är nog första gången jag ser en "sopmaskin" sköta snöröjningen. Men hur är det med salt nu när det är så kallt, det funkar väl bara om det är varmare än 6-7 minusgrader?
Har du dubbdäck på din cykel under vintern? Och hur gör kommunen med alla cykelbanor, sandar de med stenkross som förstör däcken? Här i Nyköpings kommun är det ett dilemma som ger många punkteringar under vintrarna.
Jag har tre hojar för tillfället, jag har dubbdäck till den nyaste, men den är fortfarande ocyklad! Om det blir kallare än -10 så tror jag att man måste byta till sandning men tydligen så funkar det om det är lite mildare. Sen finns det någon annan sörja man kan använda CMa, men då blir det dyrt och pengarna räcker ju inte ens nu...
Stenkross är det som gäller här med sedan ett antal år, många punkteringar blir det.
It can take time here for the side streets to get cleared. My street's one of the last in my area to get totally cleared, in terms of snow being taken away.
So we are not the only Western country with local government budget problems. Has any news of the crisis with the water supply in Flint, Michigan, reached Europe?
I have seen it on CNN Bob, haven't read too man y Swedish papers lately but I am sure they have picked up this story.
Post a Comment